ais náš každodenný
A je to tu. Oficiálne som späť na palube. Zapísali sme sa. A mohli sme začať venovať jednej z najroztomilejších činností – tvorbe rozvrhu. Ešteže že sme mali k dispozícii prehľadný tabuľkový systém ais, tútorov a odporúčanú študijnú cestu.
Ako to ale na špecke špeciálnej býva, aj relaxačnú tvorbu rozvrhu sprevádza pár… ehm… komplikácii… A tak sme zistili že aj keď si môžeme urobiť rozvrh tak si nemôžeme urobiť rozvrh.
Hneď v úvode nás zaskočila mála drobnosť. Vieme síce že k úspešnému ukončeniu štúdia máme mať 120 kreditov aj so štátnou skúškou, nikde však nie je uvedenú akú kreditovú hodnotu štátna skúška má. Ok… nevadí… V prváku je to väčšine aj tak jedno. I keď ja som dosť úsporný študent a čo mať nemusím, to nezapisujem.
Zápisný list vytvorený, študijná cesta vytlačená, hrdinský výraz nasadený. Ideme na vec! Počkať moment… nejdeme na vec?! Ideme písať emaily?! Síce nám vytvorili zápisné listy ale zabudli dať do aisu predmety s kódom platným pre nás… ups – drobná chybička. A tak sme odložili nasadenie a čakali… Veď toto sa stane hocikde, no nie? No nie… Špečka špeciálna, je zase raz špeciálna.
Takže nám síce v pohode vyrobili zápisné listy ale že nám chýba ponuka predmetov, to si nikto neskontroloval. Šak pohoda. Tri dni prešli ako voda a my sme sa mohli vrhnúť na tvorbu rozvrhu.
Ale bez problémov to aj tak neostalo. Napríklad, sme si nemohli zapísať povinný predmet pretože sme si mali zapísať 2P+1S ale 1S niekde chýbalo… a kompetentný nevedeli prečo ale poriešili… Ale šak pohoda… Pár dní prešlo ako voda a niektorým to ais už pustil a niektorým nie. Nakoniec to máme všetci. Ako nám v prváku hovorila doktorandka na predmete o Informačných technológiách: “Ja neviem prečo vám to nejde. Program niekedy nepustí a vtedy s ním nepohnete.” (nevedela nám pomôcť s číslovaním strán…)
Najlepšie bolo asi zistenie, že odporčanie na rozvrh, ktoré nám dali po zápise obsahuje asi trilión predmetov navyše, ktoré keď si pozrieme tabuľky v odporúčanej štúdijnej ceste vôbec nemusíme mať… ani kreditovo – ani nijak – ani za svet… Tútori, fakt vedia poradiť 😀 Povie mi ale niekto, na čo by som mala mať toľko kreditov navyše???… ale šak sedliacky rozum máme, počítať vieme, urobili sme si to podľa seba…
No ale tak koniec koncov sme tam a nejak už dva týždne šlapeme a zisťujeme že je to o tom istom čo na bakalárskom ale šak… opakovanie je matka múdrosti… A my, ako sa zdá, teda budeme riadne múdri.
A teraz musím bežať, máme na domácu úlohu vygoogliť, čo sa stalo v deň nášho narodenia… Je to síce zaujímavé, ale čo to má s teóriou výchovy spoločné, to mi nikto nevysvetlí.
A btw.: V deň môjho narodenia zložil Beethowen “Pre Elišku”, narodil sa Samuel Morse a ženil sa Ringo Star aj Micheal Jordan… uhádnete kedy som sa narodila?
Hanka 😉
komentárov 6
Jannie
Smála jsem se od začátku do konce 😀 . To je skvělý, toto!
Doufám, že tohle nestihne mě, asi bych se zbláznila, se svojí povahou.
Zajímavý domácí úkol, kdyby takovýhle úkoly byly furt, nestěžovala bych si…
another
No ako úloha zaujímava 😀 ale jej pointa mi ušla 😀 😀 píšem síce pravdu ale tak, aby ste sa zabavili – ja mám naštastie takú povahu že neriešim ale mám spolužiačky čo sp veľmi akčné a veľmi nasraté a veľmi sa angažujú 😀
Timka
Hahahahahahaha! Tiež som sa smiala celý čas. AiS je proste pán.
U nás sa tento rok rozhodli zmeniť štúdijný plán (rovnaký ako minulý rok a rok predtým) a zakaždým s platnosťou pre všetkých (nie iba pre nových prvákov). A tak máme nový predmet v LS, ktorý tam nebol.
Pretože bol v LS V PRVÁKU. Je za 4 kredity. A nechceme ho opäť. Ale zjavne im je to jedno. Ako hovoríš, opakovanie je matka múdrosti. 😀
Držím palce!
P.S niekde ti chýbala samohláska pozoor 🙂
another
To vieš píšem rýchlo a husto tak mi kde tu ujde 🙂
Daniela
AIS je hrozná vec… My na VŠMU ho máme tiež a kým nemusím, tak tam nič nerobím, keďže u nás tvorba rozvrhov nefunguje 😀 sme v ročníku tri…
http://www.danielainthelibrary.com
another
asi sa fakt minul účelu…